tirsdag 22. januar 2013

Altered canvas med lindys stamp gang sprayer

Hei igjen. Godt nytt år fra design teamet.

Jeg har hatt det veldig gøy med Lindys stampgang sprayene som butikken fører. Vi har  nevnt disse før. Vi simpelthen elsker disse sprayene. Glimmeret og farge intensiteten overgår andre merker vi har erfaring med  og prisen er definitivt overkommelig.

Jeg laget dette bildet til min bonusdatter i julegave. Hun er virkelig en pappajente så ideen var  å bruke bilder av  pappaen til dette selvsagt. Spenningen var stor når hun åpnet pakken, man vet jo aldri riktig helt hva disse tenåringene liker eller ikke,der snur vinden seg fort. ;-) Siden blått og turkis er hennes favoritt farger og hun er også veldig glad  i hvitt ga fargevalget seg selv.

Siden bildet var stort valgte jeg å bruke en finerplate å jobbe med.
Først primet jeg hele med hvitt, før jeg satte på bildene. Deretter begynte jeg å lime på alle bitene. Det elskens  her, skruer,hengsler,blomster... En del av tingene er ekstra kjære. De store knappene er fra hennes farmor,skjellene har frøkna selv samlet til meg fordi hun var sikker på at jeg kunne bruke de til noe. Det hadde hun jo rett i. :) Det er sommerfugler,resin blomster, charms,ja til og  med en liten krone for pappa er jo kongen.






Slike canvas kan lages i hvilke som helst farger. Kanksje du har ting du ikke  liker fargen på. Disse blir dekket.

1. Prime canvas/ finer eller hva du nå velger å bruke.
2. Lime på bildene/bildet. Metallbiter bruker du glossy accent ol på.
3. Lime på ting og tang.
4.Prime alt untagen bildene. Gå først over med en "stor" pensel,deretter en liten en så du kommer inn i alle kroker og krinkler. Pass på så alt er dekket. Akrylmaling duger ikke til dette. Gesso er best, det fester seg på alle underlag samt gir et godt grunnlag for sprayen.
5. Velg hvor du vil ha det lyst og mørkt. Begynn alltid med de  lyseste sprayene og jobb deg mørkere. Hvis du vil ha deler veldig mørkt anbefaler jeg å bruke svar gesso på akkurat de  plassene. Eventuelt blande hvitt og svart til grått på mellom tonene.
6. Spray! Dette er utrolig morsomt. Helt fantastisk å se fargene. Tørk underveis men pass på bildene dine så de ikke blir ødelagte. Dekk de med papir og babywipes over der igjen så du ikke sprayer de  også. Litt på kantene gjør bare at bildene smelter mere inn i "verket"
7. Når du er ferdig med sprayingen og fornøyd gå over noen av detaljene med  litt gesso eller acryl maling på fingeren, dette fremhever detaljene og gir enda mere dybde til bildet.
Ferdig! :)



Jeg anbefaler at du ser filmen, det gir mere detaljer "bilde" over hvordan.  Under filmen er det også link til en annen dame som faktisk viser hele prossessen fra begynnelse til slutt. Den er  vel verdt å få med seg.
Jeg kommer til å ta med  meg bildet  på neste scrappetreff som er den 7 Februar i underetasjen til Romulslia barnehage. Nærmere opplysninger kommer selvsagt. Damene som var  med ville gjerne at vi skulle  jobbe  med sprays og stensiler neste gang. Dermed passer det ekstra godt å ta med bildet. Å se det  med egne øyne ,alle detaljene er en opplevelse. Lindys er rett og slett bare helt fantastiske.

Jeg har lagt ut en film under min egen kanal på You tube, så filmen er i engelsk, men jeg tenker det forsåes likevel.

Filmen.





Og hva bonusdatteren syntes om dette? Hun elsker det. :) 

Takk for titten og hjertelig velkommen igjen.

Line Cathrin

1 kommentar: